Retur, ångerrätt och reklamation

Retur och ångerrätt

Skulle du ångra ditt köp av ett oinramat konstverk har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan, som privatperson (gäller ej företag). Kontakta oss så fort du kan, via e-post eller telefon, så hittar vi smidigaste sättet att returnera konstverket. Returfrakten står du som köpare för.

Du har ingen ångerrätt på inramade verk, eftersom ramarna specialsnickras för varje enskilt konstverk efter att du lagt din order. Om du är osäker på om du verkligen vill ha ett verk råder vi dig att beställa hem det utan ram.

Reklamation vid transportskada

Om det tråkiga hänt och ditt konstverk blivit skadat i frakten måste det anmälas till oss inom 3 dagar från och med dagen du hämtar ut paketet eller fått det levererat hem för att vi ska kunna ersätta skadan. Mejla utförlig information om och bilder på skadan till info@ed-art.se. Spara omslagspapper, kartong, fraktetikett och konstverket på en plats där skadan inte kan förvärras. Vi hör av oss så snart som möjligt med vidare information.

Synlig skada vid hemleverans

Kolla alltid efter skador på paketet innan du kvitterar ut det av transportör. 

Om du ser en skada på paketet behöver du anmäla det direkt till chauffören innan du kvitterar ut paketet. När paketet kvitterats ut av dig godkänns automatiskt paketet i det skick som är synligt. Var därför noga med att notera skadan genom att be chauffören anteckna paketets skada i sin handdator innan du signerar. 

Ifall även konstverket också skadats mejlar du utförlig information om och bilder på skadan till info@ed-art.se. För att vi ska kunna ersätta skadan måste vi ha in anmälan inom 3 dagar från och med dagen du hämtar ut paketet. Vi hör av oss så snart som möjligt med vidare information. Spara omslagspapper, kartong, fraktetikett och konstverket på en plats där skadan inte kan förvärras.

Synlig skada vid upphämtning hos ombud

När paketet hämtas ut, notera skadan direkt vid kvittering genom att skriva på fraktsedeln att det är en skada. Fråga ombudet om de kan ta emot en skadeanmälan. Om ombudet inte har möjlighet att göra anmälan på plats gör du anmälan via transportbolagets hemsida. Olika transportbolag har olika policy, men gör alltid anmälan så snart som möjligt.

Ifall konstverket också skadats mejlar du utförlig information om och bilder på skadan till info@ed-art.se. För att vi ska kunna ersätta skadan måste vi ha in anmälan inom 3 dagar från och med dagen du hämtar ut paketet. Vi hör av oss så snart som möjligt med vidare information.

Spara omslagspapper, kartong, fraktetikett och konstverket på en plats där skadan inte kan förvärras.

Skada som syns först när paketet öppnats

Om skadan inte är synlig vid upphämtning eller vid hemleverans anmäls den till oss inom 3 dagar från och med att du kvitterat ut paketet. Mejla då utförlig information om och bilder på skadan till info@ed-art.se. Spara omslagspapper, kartong, fraktetikett och konstverket på en plats där skadan inte kan förvärras. Vi hör av oss så snart som möjligt med vidare information.

Fler frågor? Kontakta ed. art info@ed-art.se, 08-511 711 60